Hogyan lehet leszokni a labirintusról.

• A drogfogyasztás útvesztői

Halogatás, amikor mindig a második legfontosabb dologgal foglalkozunk… Csak tologattuk őket, miközben a határidő közeledett, nehezünkre esett nekiállni, illetve amikor belekezdtünk, hamar feladtuk.

Most magukkal a drogfogyasztókkal foglalkozunk, az ő sorsukat, útjukat igyekszünk követni. A drogosok útja a drogoskarrier.

Valahogy mindig találtunk egy kellemesebb elfoglaltságot magunknak, hogyan lehet leszokni a labirintusról ha nem is kellemesebbet, de izgalmasabbat, változatosabbat, azaz mindig a második legfontosabb dologgal foglalkoztunk.

Ezután megpróbáltunk fontossági sorrendet felállítani, ám amivel éppen foglalkoznunk kellett volna, sehogy sem tudtuk elővenni, pedig minden feltétel adott volt, hogy ezt a feladatot elvégezhessük és mégsem tudtunk belevágni.

hogyan lehet leszokni a labirintusról

Mindeközben bűntudatunk, frusztrációnk, tehetetlenségünk egyre inkább csak növekedett. A krónikus halogatás prokrasztináció a személyiség részévé tud válni, egy meghatározó tulajdonsággá, egyfajta viselkedési hajlammá.

A fontosabb tevékenységünk helyett inkább játszunk a számítógépen, híreket böngészünk, sorozatot nézünk, nassolunk, vagy éppen takarítunk.

Zavarja a dohányzást és a shishát fogyáskor?

Bármit megcsinálunk, csak azzal az adott, ránk váró feladattal ne kelljen foglalkoznunk, mert mint azt rendszeresen hangoztatjuk is: nyomás alatt úgyis jobban teljesítünk.

Viszont a nyomás alatt keletkező stressz egyre inkább tehetetlenségbe is taszíthat bennünket, miáltal még inkább csökkenti az amúgy sem oly magas motivációnkat, hogy teljesítsünk.

  • Milyen következményei vannak ha leszokok a dohányzásról
  • Hülyeség, az egész fejben dől el — mondja John Dicey, a mostanában legnépszerűbb leszokós módszer nemzetközi guruja.
  • Bormental diétás.

Seth J. Gillihan több okot is talált a halogatás mechanizmusa mögött: Elodázzuk az elvégzendő tevékenységet, annak kellemetlensége miatt.

Az esetleges kudarc elkerülése, hiszen ha meg sem próbáljuk, akkor kudarcot sem vallhatunk benne. A feladat a legkevésbé sem fontos vagy érdekes számunkra.

hogyan lehet leszokni a labirintusról

Nem értjük a feladatot, az utasítás is kétértelmű volt, vagy információhiányban szenvedünk, viszont kérdezni nem merünk, nehogy butának tűnjünk, megszégyenüljünk. A feladat kivitelezése nem tökéletes, mindig van mit csiszolni rajta, amíg elégedettek nem leszünk.

Oldalak (menü)

Illetve ha már előre látjuk, hogy nem tudjuk majd tökéletesen megcsinálni, akkor inkább kódolva a dohányzásból neki sem állunk.

A feladat vélt bonyolultsága és kezelhetetlensége kivitelezhetetlenné teszi azt. Ide tartozik még az hogyan lehet leszokni a labirintusról, ha túlvállaltuk magunkat, mindegyik feladat egyformán fontosnak tűnik, nem tudjuk melyiknek is álljunk neki előbb. Félünk, hogy hogyan értékelik mások a teljesítményünket, vajon meg tudunk-e felelni az elvárásoknak?

Garai István vagyok

Ha úgy érezzük, hogy nem, félünk attól, hogy kudarcot vallunk, vagy hibázunk, akkor szintén nem fogjuk a feladat szolgálatába állítani erőforrásainkat.

Az, hogy az elvégzendő feladatainkat késleltetjük, halogatjuk, megkönnyebbüléssel, átmeneti feszültségcsökkenéssel jár, de a feszültség nem szűnik meg teljesen, amíg a feladatot el nem végeztük. Viszont ez a kisebb feszültségcsökkenés is lehet eléggé jutalmazó ahhoz, hogy maga a halogatás mechanizmusa fennmaradhasson és többször megjelenjen.

Ez az ún.

Alkoholistákból az alkoholistákat segítő emberek lettek

Sajnos, ez egy ördögi kör. Például, ha a hétvégi házimunka előtt pihenésképpen sorozatot nézünk, nagyon könnyű ott ragadni és csak nézni az újabb és újabb részeket, mígnem a végén megállapítjuk, hogy elment az egész nap és már nincs értelme semmibe belefogni, inkább majd holnap takarítunk ki.

A jó hír azonban, hogy kikerülni ebből a spirálból nem lehetetlen. Hogyan lehet leszokni a labirintusról lássuk, mit is tehetünk ellene! Van, ami tényleg elhatározás kérdése: ha nem tudjuk, hogy az adott feladatot hogyan kellene végrehajtani, akkor akár segítséget is kérhetünk, vagy kiszabhatunk egy időmennyiséget, amit biztosan csak ezen feladat megoldásának fogunk szentelni.

hasonló kérdések

Akár megszabhatjuk magunknak, hogy addig nem állunk fel az asztaltól, amíg el nem intéztük azt az adott tevékenységet. Feloszthatjuk az adott tevékenységet kisebb részekre, miáltal kezelhetőbbnek fog tűnni, és úgy is fogjuk érezni.

hogyan lehet leszokni a labirintusról

Érdemes ilyenkor valamilyen ütemtervet felállítani, hogy hogyan fogunk haladni az egyik résztevékenységről a másikra, így egyaránt lesznek rövidebb és hosszabb távú céljaink az adott feladatmennyiséghez kapcsolódóan. Nagyon fontos a megfelelő a munkakörnyezet, munkafeltételek kialakítása: mindez a hatékonyságunkat tudja növelni, ha kellően átgondolt.

hogyan lehet leszokni a labirintusról

Lehet például, hogy az internetkapcsolat átmeneti szünetelése, a router áramtalanítása jobban fókuszálttá tenné a munkánkat és megakadályozna bennünket az internetes elkalandozásokban. Érdemes ilyenkor "zavaró", önelterelő hadműveleteink tárgyait pl.

A bennfentes

Miközben feladatainkat halogatjuk nagyon könnyű róluk meg is feledkezni. Ezért érdemes emlékeztetőket, listákat készítenünk teendőinkről - akár több helyre is pl.

Szabjunk egy-egy feladatnak határidőt, ami olykor könnyű is, mert van, hogy számadással hogyan lehet leszokni a labirintusról pl. Sőt, ha nem is munkával kapcsolatos az adott tevékenység, akkor is érdemes azt megosztanunk valakivel, és egy határidőt mondani hozzá, mert így nő az esélye annak, hogy valóban elvégezzük az adott feladatot, hiszen szeretnénk a másikban megőrizni a rólunk kialakult pozitív képet.

ahol hatékonyan kódolható az alkoholizmus

Önjutalmazás: mindenkinek mást és mást jelent a jutalom. Van, aki az édességre esküszik, van, aki inkább egy jó programban venne részt, ám mégis fontos, hogy olyan jutalmat válasszunk magunknak motivátorként, ami nem nagyon térít le bennünket a feladat, és a problémamegoldás útjáról. Ám, ha mégis ilyet választottunk, akkor időbeli korlátokat szabjunk magunknak: "jó, most megnézek egy sorozat részt, de utána folytatom a munkát. Ahogy a dohányzásról is csak kevesen tudnak egyik napról a másikra leszokni, úgy a halogatás szokásától is időbe telhet, míg megszabadulunk.

hogyan lehet leszokni a labirintusról

Fontos, hogy elfogadással, türelemmel és önegyüttérzéssel legyünk magunk felé, ugyanakkor tegyük meg a megfelelő erőfeszítéseket a sikerünk érdekében. Emlékezzünk, hogy a rövid távú megkönnyebbülés csak elodázza, meg nem szünteti a feladat okozta belső feszültségünket.

Ezt is ajánljuk Minél több állítás igaz rád az alábbiak közül, annál valószínűbb, hogy drogfüggő vagy. Egyre nagyobbak az adagjaid Bárhová mész, mindig meg kell tervezned, hogy van-e nálad elég szer, hol és hogyan fogod használni — és ha nincs, akkor honnan tudsz szerezni A nyaralásokra rémülettel gondolsz, mert bizonytalan vagy, hogy tudsz-e használni Limiteket szabsz magadnak, de nem bírod leszokni a dohányzásról és nyugodtabbá válni őket Furcsán, rosszul vagy épp üresnek érzed magad, miután a drog kiürült. Sóvárogsz, hogy újra használd Szóvá teszik az ismerőseid, hogy kicsit betegnek, sápadtnak stb.

Önbecsülésünknek mindenképpen jót tesz, ha egy adott megbízást időben sikerült lezárnunk, az így megtapasztalt sikerélmény, elégedettség hosszú távon sokkal pozitívabb, jutalmazó hatással lesz ránk nézve. Ha erre koncentrálunk, és az így felszabaduló pozitív érzésekre, akkor sokkal tudatosabban tudjuk majd ezeket a változásokat megerősíteni, szokássá tenni és végső soron az időnkkel is jobban tudunk gazdálkodni. Ez utóbbi egy külön fejezetet is érdemel és kapni is fog.

hogyan lehet leszokni a labirintusról

Az időgazdálkodásról egy későbbi bejegyzésünkben részletesen írunk majd. Képek forrása: www.

Érdekesmegbeszélések