Dohányzik vagy leszokik

Hazai és külföldi adatok, tanulmányok | Dohányzás Fókuszpont
Egy dohányost nem lehet két mondattal leszoktatni Szondy Klára pulmonológus főorvos. Ön mint pulmonológus találkozik a legtöbbet a dohányzás káros hatásaival. Mennyivel lenne kevesebb pulmonológiai beteg, ha senki nem dohányozna? Ezt nagyon nehéz még közelíteni is, mert nincsenek erre vonatkozó adatok.

Megtakarítás kalkulátorunkkal kiszámíthatja, mennyi pénzt spórolhat meg. Azonnali vagy fokozatos leszokás? Akár egyik napról a másikra, akár fokozatosan szeretne leszokni a dohányzásról, ha az önnek megfelelő módszert választja, akkor sikerülhet!

Milyen fázisokon megy át, aki leszokik a dohányzásról? Egészségmagazin Nagyon kevesen vannak, akiknek egyből sikerül a leszokás, a sikert rendszerint több — átlagban - sikertelen próbálkozás előzi meg.

Az alábbiakban az egyes módszerekkel kapcsolatos érveket és ellenérveket olvashatja Teljes leszokás Érvek Ha Ön a teljes leszokás mellett dönt, akkor hamarabb fogja tapasztalni a pozitív egészségügyi változásokat. Már 20 perccel az utolsó cigaretta után normalizálódik a vérnyomás és a pulzus.

25 képkocka ingyenes a dohányzásról való leszokáshoz

Már 72 órán belül érezni fogja, hogy könnyebben lélegzik és energikusabb, majd héten belül a vérkeringése is javul. Ha úgy döntött, hogy egyáltalán nem gyújt rá, akkor kidobhatja a dohányzás minden kellékét.

Szabaduljon meg az összes hamutartótól és öngyújtótól.

hatékony dohányzási kezelés

Így remélhetőleg eszébe sem jut majd a dohányzás, de ha mégis, akkor is kisebb lesz a kísértés. Ha Ön hirtelen teszi le a cigarettát, azzal még nem kell egyik napról a másikra lemondania a nikotinról is. Ne felejtse: a függőséget a nikotin okozza, míg a nagyobb egészségügyi kockázatokat a cigarettában található dohány.

a dohányzásról való leszokás módjai terhesség alatt

A nikotinpótló terápiás termékek például a rágógumi és a tapasz szabályozott mennyiségű nikotint juttatnak a szervezetbe, miközben kiiktatják a dohánnyal kapcsolatos kockázatokat. Az erre vonatkozó vizsgálatok szerint a nikotinpótló terápiás termékeket használó dohányosok nagyobb eséllyel szoknak le, mint azok, akik csak akaraterejükre támaszkodnak.

Nemzetközi Ifjúsági Dohányzás Felmérés összefoglaló tanulmány letölthető: itt.

Ellenérvek Az elszívott cigaretták mennyiségének csökkentése jó leszokási módszer — amennyiben Ön végül valóban dohányzik vagy leszokik. Azonban könnyen előfordulhat, hogy amikor dohányzik vagy leszokik sikerült a csökkentés például ha már csak napi két szálat szívmegelégszik az eredménnyel, és soha nem szokik le teljesen.

a dohányzáshoz kapcsolódó szívbetegségek

Így fokozatosan le tud mondani a nikotinról, és nem szakad meg a leszokási folyamat. A dohányzik vagy leszokik, fokozatos leszokás azt is jelenti, hogy Ön bizonyos mértékben továbbra is árt egészségének és megjelenésének, és továbbra is cigarettára költi jövedelme egy részét. Törekedjen arra, hogy a folyamat ne jusson holtpontra: hétről hétre tűzze ki célul az elszívott cigaretták számának további csökkentését.

hogyan lehet nem azonnal leszokni a dohányzásról

A nikotinpótló terápiás termékek megkönnyítik ezt a folyamatot. Akár cigaretta adagját szeretné csökkenteni, akár leszokni szeretne, a "Keresse meg az Önnek való megoldást" funkcióval megtalálhatja az Önnek megfelelő terméket.

Érdekesmegbeszélések